Archiwa tagu: UPRP

Kluczowa zmiana systemu rejestracji znaków towarowych

15 kwietnia 2016 r., sześć miesięcy po jej uchwaleniu, weszła w życie istotna zmiana ustawy Prawo własności przemysłowej. Nowelizacja (ustawa z dnia 11 cialis over the counter września 2015 r. o zmianie ustawy Prawo własności przemysłowej, Dz.U. z 2015 r. poz. 1615) diametralnie zmienia system rejestracji znaków towarowych w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: UPRP, Urząd) – o czym informowaliśmy m.in. na naszym blogu, w newsletterze i alercie prawnym oraz w Gazecie Prawnej (19 kwietnia 2016 r).

więcej »

Czy krajowy dystrybutor światowej marki może pozwać konkurentów podrabiających oznaczone znakiem towarowym produkty?

W dobie globalizacji, właściciele marek dążący do dotarcia ze swoimi produktami do możliwie najszerszej rzeszy odbiorców często korzystają ze wsparcia na rynkach lokalnych. Typowym modelem współpracy jest korzystanie przez uprawnionego z powiązanych krajowych spółek-córek lub wyselekcjonowanych dystrybutorów działających w poszczególnych państwach. Aby lokalni dystrybutorzy mogli bezpiecznie wprowadzać do obrotu towary sygnowane zarejestrowanymi znakami towarowymi oraz przedstawiać się jako oficjalni dystrybutorzy, powinni oni uzgodnić z właścicielami marek zawarcie odpowiednich umów licencyjnych na znaki towarowe.

więcej »

I znów niby trzeba płacić?

www.sxc.hu

Kolejne podmioty próbują wykorzystać ufność przedsiębiorców i wyłudzić od nich nienależne opłaty, sugerując powiązania z organami państwowymi.

Podobne sprawy opisywaliśmy już kilkakrotnie – dotyczyły one rzekomych opłat za rejestrację znaków towarowych, za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym czy za elektroniczny odpis z KRS (http://blog.e-prawnik.pl/rejestrujesz-znak-towarowy-uwaga-na-scam.html http://blog.e-prawnik.pl/crmsig-i-iromsig-przedsiebiorco-uwazaj.html http://blog.e-prawnik.pl/uwaga-kolejna-fala-%E2%80%9Epostanowien%E2%80%9D-z-zadaniem-zaplaty.html

Na tym nie koniec…

więcej »

OHIM vs Urząd Patentowy RP

Logo, znak graficzny, emblemat, zlepek słów etc. to w przypadku przedsiębiorców bardzo ważny atrybut w walce rynkowej o klienta.

Dlatego też zaraz na początku działalności albo już w trakcie, gdy nasz znak towarowy jest już rozpoznawalny i zależy nam na jego ochronie, warto zadać sobie pytanie:

zarejestrować logo mojej firmy w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego w Alicante (Hiszpania) czy wybrać nasz rodzimy Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej.

więcej »