Archiwa tagu: prawo telekomunikacyjne

Zgoda na marketing bezpośredni w świetle najnowszej uchwały Sądu Najwyższego

Na stronie internetowej Sądu Najwyższego zostało opublikowane długo oczekiwane uzasadnienie kontrowersyjnej uchwały z dnia 17 lutego 2016 r. (sygn. III SZP 7/15). W uzasadnieniu tym, Sąd przedstawił rozbudowane rozważania na temat podmiotów do których skierowany jest obowiązek uzyskania zgody na marketing bezpośredni. Wskazał kto powinien uzyskać zgodę potencjalnego odbiorcy przekazów marketingowych – i kto w przypadku braku takiej zgody ponosi odpowiedzialność. Odpowiedzialność taka może być przy tym bardzo dotkliwa i sięga 3% przychodu naruszającego podmiotu, a w przypadku uznania danego działania za czyn nieuczciwej konkurencji – nawet 10% jego obrotu. więcej »

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym – problem z ciasteczkami?

Nowelizacja ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne z listopada ubiegłego roku wprowadziła kilka nowości, z których część weszła w życie w przeciągu ostatniego miesiąca, a część zacznie obowiązywać w niedalekiej przyszłości. Wszyscy przedsiębiorcy niezależnie od branży, zarówno posiadający zwykłą stronę www jak i rozbudowane portale czy w-sklepy, powinni uważać na omówione poniżej zmiany dotyczące tzw. plików cookies.

więcej »

O nadchodzących zmianach w prawie telekomunikacyjnym słów kilka

www.sxc.hu

Już niedługo przedsiębiorców telekomunikacyjnych czeka sporo zmian – 10.07.2012 r. rząd przyjął projekt Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w sprawie nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne, której celem jest m.in. wzmocnienie ochrony użytkowników zarówno Internetu jak i telefonów komórkowych, ale również wprowadzenie udogodnienień dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych.

więcej »

Obowiązki informacyjne – premium rate

www.sxc.hu

W dniu 10 listopada 4 grudnia (aktualizacja) wejdzie w życie nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Celem ustawy jest wzmocnienie ochrony konsumentów przed nadużyciami związanymi z korzystaniem z usług typu premium rate (usługi o podwyższonej opłacie) poprzez rozszerzenie obowiązków informacyjnych spoczywających na podmiotach oferujących tego typu usługi. więcej »

O zmianie programów telewizji kablowej trzeba informować

Przedsiębiorca telekomunikacyjny, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach – zarówno o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć.

Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego.

więcej »

RPO w liście do Premiera – retencja niezgodna z Konstytucją

Na 23. stronach listu Rzecznik Praw Obywatelskich – prof. Irena Lipowicz – przedstawiła analizę stanu prawnego w kwestii retencji danych, przeprowadzonego przez Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.

Główny wniosek: „Analiza tego stanu prawnego prowadzi do konkluzji, iż jest on niezgodny z Konstytucją RP oraz z Europejską Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.” więcej »