Archiwa tagu: kary

Zgoda na marketing bezpośredni w świetle najnowszej uchwały Sądu Najwyższego

Na stronie internetowej Sądu Najwyższego zostało opublikowane długo oczekiwane uzasadnienie kontrowersyjnej uchwały z dnia 17 lutego 2016 r. (sygn. III SZP 7/15). W uzasadnieniu tym, Sąd przedstawił rozbudowane rozważania na temat podmiotów do których skierowany jest obowiązek uzyskania zgody na marketing bezpośredni. Wskazał kto powinien uzyskać zgodę potencjalnego odbiorcy przekazów marketingowych – i kto w przypadku braku takiej zgody ponosi odpowiedzialność. Odpowiedzialność taka może być przy tym bardzo dotkliwa i sięga 3% przychodu naruszającego podmiotu, a w przypadku uznania danego działania za czyn nieuczciwej konkurencji – nawet 10% jego obrotu. więcej »

Komentarze

UOKiK i KNF zapowiadają ścisłą współpracą – możliwe kolejne kary

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wydanej w lutym 2014 r. Polityce Konsumenckiej na lata 2014 – 2018 planuje zaktywizować szereg podmiotów – rządowych, pozarządowych i samorządowych w celu budowy bezpiecznego i prokonsumenckiego rynku. Jednym z licznie wymienionych w Polityce priorytetów współpracy jest zwiększenie bezpieczeństwa ekonomicznego konsumentów na rynku usług finansowych – przede wszystkim pod kątem rzetelności oferowania i sprzedaży produktów inwestycyjnych. Szczegółowe postanowienia Polityki przewidują w tym celu podjęcie samodzielnie przez UOKiK bądź KNF lub wspólnie przez oba organy szeregu działań prewencyjnych i doraźnych. więcej »

Komentarze

KNF dogania UOKiK – Milionowe kary za niewykonywanie obowiązków informacyjnych

www.sxc.hu

Wygląda na to, że Komisja Nadzoru Finansowego, wzorem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ma zamiar odstraszać emitentów oraz ich akcjonariuszy nie przestrzegających ustawowych obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o ofercie publicznej, wysokimi karami.

Z ogólnych szacunków wynika, że od lipca (czyli zaledwie w ciągu 4 posiedzeń) kwoty kar nakładanych przez ten organ sięgnęły już ponad 8 milionów złotych: w tym 5,82 miliona złotych – z tytułu kar nakładanych na akcjonariuszy oraz 2,35 miliona z tytułu kar nakładanych na emitentów. Przy tym w dniu wczorajszym na jeden podmiot nałożono jednocześnie 40 kar w łącznej – 5,72 miliona złotych –za naruszenie obowiązków informacyjnych akcjonariusza. KNF zwrócił w swoim Komunikacie z 3 września 2013 r. uwagę, że akcjonariusze: więcej »