Archiwa tagu: Google

Znak towarowy konkurencji do celów własnej reklamy?

Jeżeli reklamodawca powiąże wyświetlanie swojej reklamy w wyszukiwarce internetowej ze słowem kluczowym stanowiącym cudzy znak towarowy to właściciel takiego znaku nie zawsze będzie mógł sprzeciwić się takiemu działaniu.

Orzekł tak Trybunał Sprawiedliwości UE w sprawie C-323/09, Interflora Inc., Interflora British Unit przeciwko Marks & Spencer plc, Flowers Direct Online Ltd. więcej »

Niemcy głośno mówią o nowych wyzwaniach w ochronie danych osobowych

www.sxc.hu

Międzynarodowe koncerny działające w Internecie nie mają łatwo w Niemczech. Oprócz odbijających się szerokim echem działań czy to Federacji Niemieckich Organizacji Konsumenckich czy samej minister Ilse Aigner, opublikowano założenia do nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych. Trudno pozbyć się wrażenia, że projekt jest wycelowany m.in. w Googla. Ciekawe są natomiast punkty wyjścia do dyskusji jakie definiuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Republiki Federalnej Niemiec. Poniżej streszczenie tekstów w języku polskim.

Pierwszą z inicjatyw jest przygotowany przez BITKOM (stowarzyszenie zrzeszające 1.350 podmiotów z niemieckiej branży IT) Kodeks Ochrony Danych dla Usług Geolokalizacyjnych.

Najważniejsze założenia Kodeksu to: więcej »

Komentarze