Archiwa tagu: e-commerce

Platforma ODR uruchomiona, a rozwiązanie sporu z polskim przedsiębiorcą wciąż niemożliwe

Zgodnie z zapowiedziami, 15 lutego 2016 r. rozpoczęła działanie platforma ODR (Online Dispute Resolution), która stanowi źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami w związku z umowami sprzedaży i odpłatnymi umowami o świadczenie usług zawieranymi przez Internet oraz ma służyć pozasądowemu rozstrzyganiu takich sporów. O platformie wcześniej pisaliśmy już na blogu.

więcej »

Komentarze

E-sklepy do opodatkowania?

2 lutego Rządowe Centrum Legislacji opublikowało długo zapowiadany projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, zwany również podatkiem od handlu. Projekt ten zakłada opodatkowanie nie tylko sklepów tradycyjnych, ale również sklepów internetowych, co wynika z wprowadzenia do ustawowej definicji sprzedaży detalicznej zbycia towarów na postawie umowy sprzedaży na odległość.

więcej »

Komentarze

Nowy obowiązek informacyjny sprzedawców i usługodawców internetowych wobec konsumentów – platforma ODR

Od dnia 9 stycznia 2016 r. zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013, wprowadzony został w stosunku do przedsiębiorców zajmujących się zawieraniem z konsumentami umów sprzedaży i odpłatnych umów o świadczenie usług przez Internet nowy obowiązek informacyjny, związany z uruchomieniem przez Komisję Europejską platformy ODR (Online Dispute Resolution).

więcej »

Komentarze

Optymalizacja konwersji, czyli jak skuteczniej działać w sieci i na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy

Przedsiębiorcy od dawna analizują skuteczność swoich działań poprzez szeroką gamę dedykowanych wskaźników mikro- i makroekonomicznych, a efektywność jest jedną z najważniejszych kategorii przy ocenie biznesu. Dynamiczny rozwój Internetu i działalności e-commerce oraz rosnąca konkurencja w tym sektorze doprowadziły do tego, że przy działaniach związanych z poprawą efektywności przedsiębiorstwa konieczne stało się wdrożenie i rozwój nowej gałęzi analitycznej, zwanej analityką internetową.

więcej »

Komentarze

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta opublikowana w Dzienniku Ustaw

Dziś, tj. w dniu 24 czerwca 2014 r. w Dzienniku Ustaw opublikowano ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Co to oznacza? Jest to ostatni etap ścieżki legislacyjnej. Licząc 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w dzienniku wejdą w życie nowe przepisy dot. m.in. zawierania umów na odległość (e-commerce) – czyli od dnia 25 grudnia 2014 r. (Art. 55. Ustawa wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.)

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/827/1

Będzie to „interesujący” czas dla e-commerce. Umowy w gorącym okresie przed Świętami Bożego Narodzenia będą jeszcze w większości zawierane i realizowane na obecnym stanie prawnym. Spóźnialscy – czyli realizujący zakupy online od dnia 25 grudnia 2014 r. – będą już mieli zmienione zasady nabywania towarów / usług.)

Komentarze

Twój sklep online wymaga zmian. Nowe prawo konsumenckie coraz bliżej (cz. I)

www.sxc.hu

Już tylko niecałe 4 miesiące pozostały na zakończenie procesu legislacyjnego w zakresie implementacji Dyrektywy 2011/83/UE do polskiego porządku prawnego.

Aktualnie prace prowadzone są przez Komisję Gospodarki – Podkomisję nadzwyczajną do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o prawach konsumenta. Choć tempo prac należy ocenić jako dobre – to jednak jest jeszcze co najmniej kilka kwestii istotnych dla branży e-commerce, które będą wymagały przedyskutowania i „przelania” na papier. Z uwagi na obszerność zagadnienia i jego istotność, poniższy tekst jest pierwszym (wprowadzającym) do szerszej serii. więcej »

Komentarze

Odstąpienie od umowy w praktyce, czyli klauzule niedozwolone, choć popularne

Prowadzenie sklepu internetowego w gąszczu przepisów nie jest rzeczą prostą, tym bardziej że konkurencja nie śpi, ścigając się na marże, a konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw. Warto mieć świadomość, że tym drugim przysługuje wiele uprawnień, które mogą być kosztowne dla przedsiębiorcy. Takim przykładem jest prawo klientów do odstąpienia od umowy.

więcej »

Komentarze

E-Biznes Festiwal – zaproszenie

Zapraszamy wszystkich Czytelników zainteresowanych e-commerce na „E-biznes Festiwal” (9-11 maja 2011, Kraków).

Wśród prelegentów m.in. Filip Mroczkowski i Michał Kluska z wystąpieniem pt. Biznes w sieci a sieć przepisów – czyli o prawie Internetu w sposób przystępny i praktyczny. więcej »

Komentarze