Archiwa tagu: decyzja

To już rok! Ustawa o prawach konsumenta obchodzi pierwsze urodziny

Właśnie minął rok od wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta (25.12.2014 r.), która gruntownie zmieniła zasady prowadzenia sprzedaży w sklepach tradycyjnych i internetowych. Nowe przepisy istotnie wzmocniły ochronę konsumenta, w tym znacznie rozszerzyły obowiązki przedsiębiorców, w szczególności te informacyjne, wydłużyły czas na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, oraz wprowadziły nową procedurę reklamacji. Jak przedsiębiorcy radzili sobie z nowymi przepisami? Czy sklepy dostosowały swoje strony do wymogów ustawowych?

więcej »

O zmianie programów telewizji kablowej trzeba informować

Przedsiębiorca telekomunikacyjny, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach – zarówno o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć.

Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego.

więcej »

Decyzja administracyjna bez podpisu to jedynie projekt

www.sxc.hu

22 września 2010 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku (IV SA/Po 304/10) potwierdził, że brak podpisu na decyzji administracyjnej jest wadą istotną, prowadzącą do oceny, że chodzi wówczas o pismo będące jedynie projektem decyzji. Ww. orzeczenie nawiązuje w swojej tezie do utrwalonego poglądu, wyrażonego również w wyroku NSA z 10 października 2008 r., IIGSK 508/07.

więcej »