KRRiT – nie dla odesłania do portali społecznościowych

www.sxc.hu

Wczoraj, tj. 27 kwietnia, na swojej stronie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała stanowisko będące „odpowiedzią na liczne skargi napływające w tej sprawie do KRRiT”.

Czy to zatem koniec zdań powtarzanych wielokrotnie np. w audycjach radiowych: „Więcej znajdziecie na naszej stronie na facebooku” ?

Cała sprawa zaczęła się w lutym, kiedy to media doniosły o skargach do KRRiT i groźbie zakazu de facto reklamowania mediów społecznościowych (przede wszystkim facebooka) w mediach publicznych.

Wydane stanowisko KRRiT nie potwierdziło wcześniejszych obaw, że KRRiT zakaże odsyłania do facebooka. Krajowa Rada na razie tylko upomina, odnosząc się zwłaszcza do nadawców publicznych, którzy jej zdaniem powinni „zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie” – to znaczy najlepiej umieszczać je na własnych portalach, a do innych odsyłać odbiorców tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do zrozumienia audycji.

Regulator nie porzuca jednak tematu i w razie kolejnych skarg sprawdzi, czy odsyłanie do Internetu, a zwłaszcza serwisów społecznościowych, nie było w danym przypadku ukrytą reklamą.

Czytając stanowisko KRRiT można odnieść wrażenie, że regulator próbuje obejść temat. Z jednej strony pada sugestia aby nie odsyłać do innych portali (niż własne) – ale w znaczeniu odesłania do treści niezbędnych do zrozumienia audycji. Jak wszyscy zapewne wiedzą, nie tu jest przysłowiowy pies pogrzebany.  Wiadomo, że głównym przedmiotem skarg był zarzut reklamowania w ten sposób podmiotów typu media społecznościowe. Szkoda, że temu aspektowi KRRiT poświęca aż 1 (jedno) zdanie….i ciekawe w jaki sposób mówić o obecności np. na pewnym portalu – bez reklamowania tego portalu…?

Pełną treść stanowiska prezentujemy poniżej:


Tagi: , , , ,

Możliwość komentowania jest wyłączona.